Gas Gas se prezintă

Localizată în oraşul Salt, din provincia catalonă Girona (Spania), Gas Gas Motos produce motociclete de trial, enduro, motocros, supermoto, dar şi quaduri, vânzând în jur de 9.000 de unităţi în toată lumea.

Uzina Gas Gas are o suprafaţă de 8.000 metri pătraţi şi o capacitate de producţie de 100 de motociclete pe zi, fiind construită în urma unei investiţii de 5,6 milioane de euro. Peste 100 de oameni muncesc zi de zi în departamentele de testare, dezvoltare, producţie, logistică şi, cireaşa de pe tort, curse! Apoi, se trece din nou la testare…

Totul a început în 1974, când Narcis Casas şi Josep M. Pibernat, doi prieteni pasionaţi de motociclete şi de curse au pus bazele unei reţele de dealeri, specializate în produse pentru trial. Investiţia iniţială a fost de doar 600$!

În urma unei injecţii de capital în valoare de 65.000$, cei doi produc în 1985 un prim lot de 200 de motociclete. Casas şi Pibernat s-au concentrat exclusiv pe motocicetele de trial, stabilindu-şi un obiectiv precis: să fie cei mai buni în campionatul dedicat acestor motociclete!

Spaniolii au reuşit, şi încă în mai puţin de un deceniu: în 1993, Jordi Torrés devine campion mondial de trial împreună cu Gas Gas, performanţă pe care o repetă în 1994 şi 1995! Gas Gas e pe fază şi în noul mileniu, câştigând împreună cu Adam Raga patru titluri consecutive în Campionatul Mondial de Trial Indoor, între 2003 şi 2006. Pilotul catalan s-a dovedit de neoprit şi în Campionatul Mondial de Trial Outdoor, pe care l-a câştigat în 2005 şi 2006!

În 1989 Gas Gas a început să producă motociclete de enduro şi cross, iar succesul nu s-a lăsat aşteptat! Paul Edmondson câştigă în World Enduro Championship în 1993, la clasa 125 cmc, repetând performanţa la clasa 250 cmc în 1996. Petteri Silvan este primul în 1999 la clasa 250 cmc şi în clasamentul general al World Enduro Championship, iar Petri Pohjamo devine campion mondial la clasa 125 în 2003.

În 2006, în şaua unui Gas Gas, campionul britanic Wayne Braybrook este unul dintre cei doi piloţi care termină Red Bull Last Man Standing. Alţi 126 de piloţi nu au reuşit… În 2009, francezul Christophe Nambotin devine vice-campion mondial la clasa E3. În acelaşi an, Ludivine Puy este încununată Campioană a Europei la Enduro feminin şi se clasează pe locul 9 în Campionatul francez de enduro, la clasa Elite (atenţie, o clasă rezervată bărbaţilor!).

În Portugalia, la Figueira da Foz, la International Six Days Enduro, Nambotin şi Puy au încheiat sezonul 2009 în plin.. gaz, Christophe fiind primul pilot Gas Gas care câştigă această prestigioasă competiţie. Ludivine Puy şi-a apărat cu succes postura de cel mai bun pilot de enduro feminin, cei doi piloţi Gas Gas având o contribuţie esenţială la plasarea echipei Franţei pe primul loc la International Six Days Enduro.